Soome meediafirma Sanoma OY müüs oma osaluse Venemaa majanduslehes Vedomosti johtuvalt Venemaa presidendi Vladimir Putini otsusest piirata meediaväljaannetes välisosaluse suurust.
- Venemaa president Vladimir Putin. Foto: EPA
Sanoma müüs oma 33% osaluse Vedomostis, mida on välja antud kahasse Pearson Plc ajalehega Financial Times ja News Corp'i Wall Street Journaliga, kirjutab agentuur Bloomberg.
Ostjaks on Ivania Ltd, mille taga on kohalik meediaettevõtja Demjan Kudrjavtsev, teatas Sanoma OY. Interfaxi teatel on tehingu hind 8 miljonit eurot.
Lisaks nõustus Sanoma OY müüma hulga ajakirju Moscow Times LLC-le.
Järgmisena tuleb News Corp'il ja Pearson Plc'l otsustada, mida oma 33% osalusega peale hakata.
Vedomosti on Venemaal üks mõjukamaid ja sõltumatumaid väljaanded, mille juhtkirjad ja arvamuslood on sageli valitsuse suhtes kriitilised.
Läinud aasta oktoobris allkirjastas Putin seaduse, mis sätestab, et aastaks 2016 ei või välisosalus meediafirmades ületada 20%.
Kudrjavtsev on Venemaal asutanud mitmeid internetifirmasid ning juhtinud varem Vedomosti konkureeriva majanduslehe Kommersant väljaandjat. Ta lahkus sellest ametist 2011. aastal, kui Kommersanti miljardärist omanik Alisher Usmanov leidis, et Putini administratsiooni kritiseerivate arvamusküsitluste pilte ei sobi avaldada.
Detsembris saavutas Sanoma kokkuleppe oma osaluse müügiks kirjastuses, mis annab Venemaal välja ajakirju Cosmopolitan ja Esquire. Ostjaks on kohalik ettevõtja Viktor Škulev ja USA meediafirma Hearst Corp. Venemaa valitsus ei ole tehingule veel heakskiitu andnud, sest üks kaasomanik on samuti välismaa ettevõtete.
Seotud lood
10.-12. oktoobrini leiab Tallinnas asuvas Põhjala tehases juba kolmandat korda aset jätkusuutlikkuse festival Impact Day, mis toob erinevatest maailma paikadest kohale oma valdkonna tõelised tipud.
Enimloetud
3
Raivo Tamm: “Me lihtsalt ei saanud kaubale”
5
Logistikaäris on keerulised ajad
Viimased uudised
Airbnb majutajat tabas ehmatus
Kui ütleme “ei”, peame ütlema “miks”
Hetkel kuum
Raivo Tamm: “Me lihtsalt ei saanud kaubale”
Logistikaäris on keerulised ajad
Tagasi Äripäeva esilehele